خودرو باربری وانت پراید

هنگامی‌ که باربری و استفاده از ماشین‌های باربری را مرور می‌کنیم با این نکته مواجه می‌شویم که وانت بار‌ها و کلا ماشین‌های باربری از استحکام خوبی برخوردار هستند و این استحکام امنیت این ماشین‌ها را دو چندان خواهد کرد.
اما این را می‌دانیم که ماشین‌های باربری از نوع وانت بار‌ها دارای امکانات زیادی نیستند و از این جهت زیاد نمی‌توانیم در رابطه با امکانات آن‌ها زیاد بنویسیم. اما توانمندی این ماشین‌ها خود این نقطه ضعف‌ها را می‌پوشاند.
امروز در کشورمان شاهد این بودیم که خودرویی به جمع ماشین‌های باربری اضافه گردید این خودرو که در اصل خودرو مسافربری بود الان به جمع ماشین‌های باربری اضافه شده است. این ماشین که از بدنه خوبی برای این کار ندارد و از نظر امکانات یک ماشین باربری صفر است.
شاید با این توصیفات ماشینی را که از آن صحبت می‌کنیم را شناخته باشید، بله وانت پراید ماشینی است که خود را در ردیف ماشین‌های باربری قرار داده است. این ماشین که بسیار حساس و نحیف است امروز بار سنگینی را متحمل خواهد شد و وظیفه سختی مانند باربری را بر روی دوش این ماشین قرار داده‌اند.

وانت پراید در باربری

اگر بخواهیم ساختار خودرو باربری وانت پراید را در نظر بگیریم می‌توانیم این را بگوییم که از نظر شکل و ساختار با مدل سواری خود هیچ تفاوتی نمی‌کند تنها چیزی که به این ماشین اضافه شده است تنها یک قسمت اضافه به نام قسمت باری است که در آخر برای ماشین قرار داده شده است.

اگر بخواهیم داخل خودرو را نیز بررسی کنیم هیچ امکانات اضافی دیگری را برای این خودرو در نظر نگرفته‌اند و همان امکاناتی که برای مدل خودروی معمولی آن در نظر گرفته‌اند برای باربری نیز همان امکانات صدق می‌کند.

این ماشین‌ها اگر به شکل ناگهانی سرعت بگیرند به علت این که بدنه مقاوم و مستحکمی‌ ندارند امکان دارد تمام وسایل به بیرون پرتاب شود .

در این ماشین فرمان سه شاخه به کار برده شده است که در داخل آن یک محفظه اکسیژن یا ایربگ قرار دارد که این وسیله برای قسمت داشبورد نیز درست شده است که کارآیی آن مشخص نیست.

آن‌هایی که به قسمت‌های مکانیکی خودرو آگاهی دارند این را به خوبی می‌دانند که این ماشین‌ها از لحاظ مکانیکی فرق زیادی با ماشین پراید از نوع سواری آن ندارند.

همه مواردی که برای خودرو پراید در نظر گرفته شده است برای پراید وانت آن نیز از همین امکانات بهره جسته‌اند. با این حال هنگامی‌ که ماشین را روشن می‌کنیم صدای اضافی در اتاق ماشین می‌پیچد، که این صدای اضافی به این دلیل است که از یک عایق بندی مناسب برای این ماشین‌ها در نظر گرفته نشده است.

کیفیت، مهم‌ترین نکته در ساختار وانت پراید

اگر بخواهیم این ماشین را از نظر کیفیت مورد بررسی قرار دهیم می‌توان گفت که از کیفیت پایینی برای مونتاژ این دستگاه استفاده شده است یا این که اصلا برخی از قطعات عملیات مونتاژ بر روی آن‌ها انجام نشده است.

اگر دقت کرده باشید در قسمت زیر پای راننده یک مقداری سیم آویزان است که نباید این طوری باشد. دنده‌هایی که برای این ماشین ساخته شده است نرم نیستند و با کمی‌ سختی می‌توان دنده‌ها را تغییر داد.

البته سرعت گیری این ماشین در برابر سرعت گیری ماشین‌های باربری دیگر بیشتر است به علت این که این ماشین‌ها سبک‌تر هستند بیشتر و بهتر شتاب و سرعت می‌گیرند.

مصرف سوخت خودرو باربری وانت پراید کم است و خود این موضوع باعث خواهد شد که هزینه‌های سوخت گیری کمتر شود. کولر این ماشین‌ها را می‌توان گفت که تقریبا به خوبی کار می‌کنند و اتاق این ماشین‌ها به دلیل این که کوچک هستند به راحتی خنک خواهد شد.

اما از نظر گرمایشی زیاد نمی‌توان مورد قابل توجهی را بیان نمود. اما قسمت خنک کننده دستگاه باعث خواهد شد که در روز‌های گرم تابستان از خنکی این اتاق لذت ببرید. اما در فصل زمستان به علت این که سیستم سرمایشی مناسبی را ندارد شاید باید بگوییم که سرما برای‌تان اذیت کننده باشد.

وانت پراید در باربری

هنگامی‌ که از این ماشین استفاده می‌کنید باید احتیاط کنید و از قسمت‌هایی از خیابان مانند سر پیچ‌ها را با احتیاط عبور کنید. زیرا این ماشین‌ها به علت خشکی که دارند زیاد نمی‌توان با آن‌ها مانور داد. هنگامی‌ که قسمت عقبی خودرو خالی است نمی‌توان پایداری خوبی برای این ماشین در نظر گرفت.

اما هنگامی‌ که قسمت عقب خودرو را از بار پر کنید یک توازن ایجاد خواهد شد و پایداری ماشین بهتر انجام خواهد شد. استفاده از‌ترمز‌ها عالی نیستند اما نمی‌توان گفت که کارکرد آن‌ها بسیار بد است زیرا اگر بیش از حد عمل‌ ترمز کردن را انجام دهید باعث می‌شود که این‌ ترمز‌های پی در پی و مداوم یک داغی را برای‌ ترمز ایجاد کند.

این داغی در‌ ترمز باعث خواهد شد که عملکرد ماشین در سطح کمی‌قرار بگیرد و احتمالا رانندگی با آرامش را نمی‌توانید تجربه کنید، این خودرو‌ها در قسمت باربری خود می‌توانند باری را برابر با ۵۰۰ کیلوگرم را حمل کنند.

البته اگر با میزان نیز شاهد آن نباشیم که به قسمت‌های زیرین ماشین مانند شاسی‌ها ضربه وارد شود. امیدواریم که این اتفاق نیفتد و هزینه‌های دیگری را برای استفاده کنندگان این محصول در بر نداشته باشد.

این ماشین‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و این ماشین‌ها را با عنوان ماشین‌های از رده خارج می‌توان از آن‌ها یاد کرد. اما این ماشین‌ها در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مدل‌های خارجی آن در بازار وجود داشته باشد و این مدل‌های خارجی گران قیمت باشند و افراد به ناچار بخواهند این ماشین‌های بی کیفیت را خریداری نمایند.

اما سعی کنید بودجه خود را به نحو مطلوب بالا ببرید تا بتوانید از یک خودرو با کیفیت برای کار خود استفاده کنید. البته این ماشین‌ها به علت این که مصرف سوخت پایینی دارند مشتری‌های خود را دارند اما یکی از گزینه‌های دیگری که می‌توان گفت خرید این ماشین را قانع کننده می‌کند استفاده از این ماشین برای بار‌هایی با ظرفیت کم است.

حجم بار زیاد برای وانت پراید قابل تحمل نیست و باعث می‌شود که به زیر و بند ماشین صدمات زیادی وارد شود بنابراین بار بسیار کم برای این نوع از ماشین باربری مناسب خواهد بود و میزان کشش بهتری را برای وانت پراید ایجاد می‌شکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *